• szerda, január 27th, 2010

angol szókincsfejlesztésFontos része az angol tanulásnak, függetlenül attól, hogy valaki nyelvvizsgára készül vagy sem. Nagy segítséget nyújthatnak a tematikus szókincsfejlesztők, amelyek egyszerre nyújtanak összefoglalót a legfontosabb nyelvi kifejezésekről, majd különböző feladatokkal gyakoroltatják azokat.

Alapfok, közép és felsőfok szinten is számos anyag elérhető. Szintén megkönnyíthetik a szótanulást a különböző angol nyelvi játékok (keresztrejtvények, vizuális segédanyagok.)

Az angol nyelvvizsga-felkészítés során általában a szókincsfejlesztés különböző témák szerint zajlik (pld kultúra, könyvek, színház téma adott szókincsének elsajátítása), azonban fontosnak találom azt is, hogy ne adott „ nyelvvizsga témát” tanuljon meg a nyelvtanuló, hiszen az nem sokat segít egy mindennapi élethelyzetben. Ez a tematikus felosztás csupán segít abban, hogy a felmerülő kifejezések közötti különbségek elmagyarázásában, valamint abban,  hogy az angol  nyelvvizsga felkészítés  struktúrált legyen.

Maga a szókincsfejlesztés abban segít, hogy adott témában a nyelvtanuló hitelesen meg tudjon nyilvánulni, de fontos, hogy ne előre „bemagolt” szöveget adjon elő, hiszen hosszú távon ez nem segíti elő a kommunikáció fejlődését. Kétségtelen, hogy ez eleinte nehezebb feladat, mint szövegeket betanulni, de egy pár hónapon belül jelentősen fejlődhet ez a készség, ha célzottan a saját véleményünk kifejezésére törekszünk, még akkor is, ha eleinte szünetet kell tartani, hogy elgondolkodjunk, hogyan is fejezhető ki mondanivalónk angolul. Ezek a szünetek a készség fejlődésével rövidülnek és ritkulnak, hiszen megszokjuk, hogy egy idegen nyelven gondolkodunk és beszélünk. A sikeres kommunikáció fejlesztés során már nincs szükség szünetekre azért, hogy gondolatban először lefordítsuk a mondanivalónkat angolra, majd aztán mondjuk el, hanem egyből angolul fogalmazunk, és ez a fajta „nyelvi váltás” már nem, vagy csak ritkán fordul elő.

Kapcsolódó anyagok:

Online angol szókincsfejlesztő feladatok

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed.